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zoelena

Leichtmatrose

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1

Freitag, 20. November 2009, 16:16

Geschwindigkeit schiffe....

Hi,

Bin Hollander also mein Deutsch ist nich so gut. Sorry. Ich suche ein mod oder etwas anders um die geschwindigkeit von nur meine schiffe (nicht AI) zu vergrossen fur ein schnelleres spielverlauf . Habe artikel von rcbootman und Woolf gelesen aber bis jetzt ist mir das nicht gelungen.

Danke schon.

Anton Will van Zoelen

Annoraner

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2

Freitag, 20. November 2009, 16:21

Goed dag!

Je kunt ook de Patch 1.1 installieren een in Tool One* ook verschillende zaken (ships, buildings een zo verder) verandern.

Sorry, ik ben duitser...mijn nederlands is ook niet zer goed! :hey:

groetjes
Annoraner

* is min of meer een tool to modify lot of things....

zoelena

Leichtmatrose

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3

Freitag, 20. November 2009, 18:56

Hi,

Danke, habe gehort von Toolone aber ich meine beim anfang eines freies spiel mit options

Grusse

Anton Will van Zoelen

zoelena

Leichtmatrose

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Sonntag, 22. November 2009, 11:05

Hi,

Kann man mit Toolone auch die anfang-wertung (zum beispiel geschwindigkeit von schiffe) fur ein endlosspiel einstellen?

Herzlingen dank fur hilfe...

Anton Will van Zoelen

Nayo

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Sonntag, 22. November 2009, 11:12

Ja natürlich kannst du das.


Außerdem: Wenn du besser Englisch sprechen/schreiben kannst, dann tu das.
  Zuviele Anno Installationen auf deinem Rechner? Anno Installationsmanager schafft Ordnung :)

IAAM 1404 funktioniert nicht? IAAM Testtool verrät uns ob etwas nicht richtig installiert ist.

Annoraner

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Sonntag, 22. November 2009, 11:21

Zeker...

moet in de Menue Custom doen.

Hier een hier lesen aub.

Hier is ook een goede Handleiding of je komt eventjes vanavond in de Annochat voor verdere vragen

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Annoraner« (22. November 2009, 11:21)


zoelena

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Sonntag, 22. November 2009, 11:29

Hi there,

Am much better in English....sorry about that. Thanks for your quick replay. Will do so..
But I only want my own ships to go faster......hahaha

Kind regards.

Anton Will van Zoelen

Nayo

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8

Sonntag, 22. November 2009, 11:35

It is possiible to build a new ship for your own.
but you must tell the enemies to dont build the ship.
i think that isn't realizable only by the toolone.
  Zuviele Anno Installationen auf deinem Rechner? Anno Installationsmanager schafft Ordnung :)

IAAM 1404 funktioniert nicht? IAAM Testtool verrät uns ob etwas nicht richtig installiert ist.

Annoraner

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Sonntag, 22. November 2009, 12:15

@zoelena:

There is a ship mod from Tera (click here) and there is the possiblity to have the golden Flagship.

But the golden Flagship* will be avaible for every player / npc.

Wich kind of ship you want to change?


*the golden ship is faster then the normal flagship

EDTI:
Here is a overview of the normal ships....

BTW: Check out the Annowiki too!

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zoelena

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Sonntag, 22. November 2009, 16:02

Hi,

Thanks for your quick replies and advice Lots of homework......
Am trying to make a fast ship (or ships) for myself which the other players don,t have...
and use them in any endlessgame.

Kind regards,

Anton Will van Zoelen

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11

Sonntag, 22. November 2009, 16:08

Is not Tera´s Ship Mod only for the Player?
I don´have this installed, but I didn´t read that the NPCs have this option too.

zoelena

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Sonntag, 22. November 2009, 16:13

Hi,

tried to go to the Terra link but is not available anymore....

Kind regards...

Anton Will

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Sonntag, 22. November 2009, 20:42

Ik ben niet 100% zeker, maar ik gelof dat ook Tera´s Mod is bereikbar via de MOD Manager

Klick hier!

Groetjes
Annoraner

zoelena

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Sonntag, 22. November 2009, 20:53

Hi,

Thnaks for your reply...even in Dutch...

Yes I think it is part of the Great Combination Mod. But the values are for all ships including ai....I think....

Kind regards,

Anton Will van Zoelen

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Dienstag, 24. November 2009, 19:30

Hi,

Done my homework....and read all about toolone and are beginning to understand it.... :lol:

I just wonder if I want to start an endless game with the new ships which I made in Tool One, do I have to save an rdu file in toolone and start the game with that rdu?

I have not made a map with WorldEditor because everything would be overwritten...

Would be nicer to start the endless game with all the options available (including the ones which I made myself. Is that possible? Or do I have to make a mod for myself?

Its a interesting game with almost endless possebilities.... =)

Any help is highly appriciated.

Kind regards,

Anton Will van Zoelen

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Dienstag, 24. November 2009, 22:03

Hi zoelena,

jij kan een map met de World Editor creeren een later dit in Tool One openen en veranderen....

De kaart wordt niet veranderd.
Enkel die instellingen worden veranderd als je dit opslaat in Tool One.

Anders (als ik het zelf goed begrijp) start een gewoon een willekeurige kaart.

Groetjes
Annoraner

EDIT: Het bestaat nu ook de MOD Manager Online eventjes (effkes) nakijken! :hey:

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Annoraner« (24. November 2009, 22:09)


zoelena

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Mittwoch, 25. November 2009, 14:33

Hi,

Understand what you mean. Still I think I have not explained myself properly.
Want to start an endlessgame (menu options) with the standard setting possebilities (size islands, starting gold etc.etc... but want to start with quicker and more ships than standard. Can I achieve that with the use of ToolOne without starting an own made scenario (rdu-file)? Perhaps I ought to ask this question in Scenarios and Endlessgames-group, am not sure....

Thanks for your help....

Kind regards,

Anton Will van Zoelen

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Mittwoch, 25. November 2009, 15:34

Honestly, I never try it.
:keineahnung:


I tought you want to have your own map too..sorry, my mistake.

zoelena

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Freitag, 27. November 2009, 21:47

Test.....

Hi,

I have tested with the cyberkeks-scenario. Loaded it in Tool One and have changed the values of WalkingSpeed under Game CreateParameters/Startships/Armadas 1 t/m 5/Shiptype.

Changed the values to 35000 and saved the rdu. When I reopened it the values had changed again to the original 14500. Armada is chosen in the EndlessGamePresets Startships.

Can anybody tell me why the values go back to the original ones...?

The orogonal cyberkeks scenario is made in WorldEditor2. I have not changed anything in WE2.

Thanks for your help. Will get there in the end.... :lol:

Kind regards,

Anton Will van Zoelen

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Samstag, 28. November 2009, 00:33

Yes, indeed. We will get there...question is only when?

Anyway, normally, when you load a rdu in T1 it will be overwirte the settings that you did in done with the WE2.

Try it maybe with a lower number to see what happens. Maybe there is somewhere a limit.