If I understand you correctly, I have to put the items from Mod "all items unlock..." to your mod's assets.xml or the other way around?
Alternatively, how can go go about just using Enbesa-Harbour-Area with any Item-Mods. What xmls should I edit or remove?
ich schreibe mal auf deutsch und englisch - geht mir besser von der Hand und andere können es auch mitlesen.
Um andere items in die "all items unlock..." einzubinden, suchst du dir die ID des gewünschten items und machst einen Eintrag beim jeweiligen Trader - Änderungen in der assets.xml von all items unlock:
I'll write down german and english - it's easier for me and others can read it too. To include other items in the "all items unlock...", look for the ID of the desired item and make an entry with the respective trader - changes in assets.xml of all items unlock...:
<!-- Sir Archibald - Old World -->
<ModOp Type="replace" GUID='192069' Path="/Values/RewardPool">
<RewardPool>
<ItemsPool>
<!-- Habourmaster's Office -->
<item><ItemLink>GUID des Items hierhin</ItemLink><Weight>10</Weight></item>
<item><ItemLink>112380</ItemLink><Weight>10</Weight></item>
<item><ItemLink>112381</ItemLink><Weight>10</Weight></item>
Mit dieser Aktion kannst du jedes Item aus einer anderen Mod in die Unlock-Item-Mod einbinden. Zu beachten gilt halt, dass dann nur die items bei den Händlern zu kaufen sind, die in der Unlock-Item-Mod enthalten sind. Was dort nicht definiert ist, taucht auch nicht mehr auf, weil der Modder mit ersetzen (replace) arbeitet.
With this action, you can include any item from another mod in the unlock item mod. It should be noted that only the items that are included in the unlock item mod can be bought from the dealers. What is not defined there does not appear anymore, because the modder works with replace.