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Chain

R.i.P. Anno 1602 Oberarchivator

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41

Montag, 23. Juli 2007, 19:37

Zitat

Auch Chain hat diesen Weg FAST gefunden.
:scratch: :idea: ich glaube, das war der alles entscheidende satz für mich. mal schauen, ob es hinhaut.

Zitat

Wann die Werft gebaut wird ist dann egal.
im bezug auf die werkzeuge mag es egal sein. aber andererseits kann man bei der ersten variante eine ganze flotte an kl. kriegsschiffen bauen. (in aller ruhe)
----------------------------

Zitat

Also Chain almost found that way.

i think, this was the answer, that i needed.

Zitat

If you dont build a second one its the same amount of tools.

sure, amount of tools you are right. but you can build a lot of ships, before you tear down your city.
  ANNO 1602 - Tradition pflegen heisst nicht, Asche aufbewahren, sondern Glut am Glühen halten.
(Frei nach J. Jaurès, 1859-1914)

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42

Montag, 23. Juli 2007, 20:38

Maybe I am missing something but why would you want to build many ships before tearing down the first warehouse? :scratch:
My first ship built from the outside warehouse was able to handle the pirate ships with no problem :hey:

Chain

R.i.P. Anno 1602 Oberarchivator

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43

Montag, 23. Juli 2007, 20:48

ich möchte die piraten ein wenig verwirren.

edit/
auf der anderen seite: wo liegt der sinn, später eine neue werft zu errichten?
---------------------------

I would like to confuse the pirates a little :g:

edit/
on the other side: where is the sense, to build a new shipyard later in the game?
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Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von »Chain« (23. Juli 2007, 22:09)


44

Montag, 23. Juli 2007, 22:39

If you only build an outside shipyard, your first ship can easily sink the pirate ships and then you can build the rest of your fleet as you need them. If you build all your ships early, before tearing down the inside warehouse, then there is no where to repair ships later unless you build a 2nd shipyard. Not to mention the fact that it would take quite a long time to build your fleet that early. :scratch:

Chain

R.i.P. Anno 1602 Oberarchivator

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45

Dienstag, 24. Juli 2007, 08:32

@terry

that is not my proceeding. i build my shipyard after i tear down the first warehouse.
------------------------------
das ist nicht meine vorgehensweise. ich habe die werft erst gebaut, nachdem das erste kontor abgerissen ist.
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Barbarella

Schatzjäger

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46

Dienstag, 24. Juli 2007, 17:33

Ich habe versucht, das Kontor abzureißen, aber es ging nicht. Die Abreißfunktion erfaßte nur den Kai. Muß dafür eine Voraussetzung erfüllt sein? :scratch:

Chain

R.i.P. Anno 1602 Oberarchivator

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47

Dienstag, 24. Juli 2007, 17:43

ja, die gibt es. zuerst mußt du die anderen gebäude abreißen. zuletzt dann das kontor. und alles an waren retten, was zu retten ist. das szenario ist messerscharf kalkuliert.

----------------------------
barbarella asks, how can i tear down the warehouse?

my answer was
first tear down all the other buildings, and at last the warehouse. and not to forget, save all goods from the warehouse.
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Chain

R.i.P. Anno 1602 Oberarchivator

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48

Donnerstag, 26. Juli 2007, 11:59

hah, der umzug hat nicht geklappt. das hat man nun, von absoluter vollversorgung. zuwenig werkzeuge, auf ein neues. :hey:

----------------------------------------

i have to re-start, not enough tools.
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Kateker

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49

Donnerstag, 26. Juli 2007, 12:27

Vollversorgung? Reichst Du etwa Wein zum Dinner? :hauwech:

Full supply? White wine with the fish?

Chain

R.i.P. Anno 1602 Oberarchivator

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50

Donnerstag, 26. Juli 2007, 13:17

ja, absolut alles. ich muß halt ein savegame starten, bevor ich die startinsel verlassen habe. dann, so denke ich, werd ich es wohl erfolgreich lösen können.
-------------------
yes, i must start with a savegame, before i leave my starting island. then i will finish the scenario.
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51

Freitag, 27. Juli 2007, 02:51

Zitat

Originally posted by Kateker
Full supply? White wine with the fish?


Better yet, how about red wine to go with beef?

Kateker

Schatzjäger

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52

Freitag, 27. Juli 2007, 07:27

We were told not to give to much hints, so I said fish, but beef isn´t bad either :]

53

Samstag, 28. Juli 2007, 01:31

OK, OK, no more hints! :dudu:
I have been able to improve on my earlier attempt.
My best effort so far is 45 tools remaining. :D

Kateker

Schatzjäger

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54

Samstag, 28. Juli 2007, 07:40

@ Terry: I exspected that!

But during the last Contest I had some very good teachers from oversea concerning " building efficency". :up:
I tell you after the vacation 8)

pik_sieben

Leichtmatrose

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55

Freitag, 3. August 2007, 13:12

so ich hab jetzt auch mal damit angefangen und bin gespannt wie weit ich kommen.

das ist echt nicht einfach.
  pik_sieben

wer nach allen Seiten offen ist - der kann nicht ganz dicht sein

Sir Lostalot

Is Seefest

Beiträge: 46

Registrierungsdatum: 12. März 2008

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56

Montag, 23. April 2012, 19:29

Well, even though I am five years late to the party, I must comment on my attempt... and Dread Pirate Terry's.

It was a very good scenario, and my best effort left me with 29 tools extra. Even though I had one ton of ore that my smelter would not take his donkey and go get from the mine, and one ton of steel that my tool maker would not walk next door for. I can see a way to have the 34 that Linde mentioned she had a savegame for... :hauwech:

But Dread Pirate, how in the world did you get 45 tools left over? :keineahnung: I guess we will never know.